Cele badań: „Jaka to baśń i bajka?”

 

- Znajomość bohaterów literatury dziecięcej.

- Umiejętność rozpoznawania po wyglądzie bohatera z bajki.

- Znajomość podstawowych tytułów z bajkowej klasyki dziecięcej.

- Znajomość elementów stroju charakterystycznych postaci bajkowych i baśniowych.

- Rozumienie przez dzieci znaczenia dobra i prawdziwej przyjaźni w życiu.

- Umiejętność pamięciowego odtwarzania i recytowania popularnych i znanych wierszy.

- Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-słuchowej.

                     Jaka to baśń i bajka ?

 

I  Narysuj rozwiązanie zagadki

 

  1. Kto na tańce w pałacu

      czasu miał niewiele.

      Kto wybiegając w pośpiechu

      zgubił pantofelek ?

 

 

 

 

  2. On, gdy zbłądzili w lesie

      w Baby Jagi wpadli szpony.

      Przez to że nadgryźli domek,

          co z piernika był zrobiony.

 

 

 

 

  3. Powiedz, który to niedźwiadek

          Prosiaczka jest sąsiadem,

          Kłapouchego i Krzysia kolegą?

 

 

 

 

 

  4. W ogromnym, ciemnym lesie,

          Niebieskie ludki mieszkają.

          Boją się Gargamela,

          wciąż przed nim uciekają.

 

 

 

II  Wskaż postać z bajki „Czerwony Kapturek”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III  Dokończ tytuły baśni:

 

1.   Kot w .......................

2.   Jaś i ..........................

3.   Dziewczynka z .......................

4.   Królewna ..........................

5.   Tomcio ...........................

6.   Śpiąca .........................

7.   Latający ......................

8.   Alibaba i .....................

 

 

IV  Czego brakuje tym postaciom? Dorysuj brakujący rekwizyt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V  Kto był przyjacielem:

  1. Calineczki - .............................................................................

  2. Królewny Śnieżki - .................................................................

  3. Kopciuszka - ...........................................................................

  4. Kubusia Puchatka - .................................................................

  5. Pszczółki Mai - ........................................................................

 

VI  Dokończ zdanie z wiersza.

1.   Stoi na stacji lokomotywa. Ciężka, ogromna ..........................

2.   Nad rzeczką opodal krzaczka ..................................................

3.   Na wyspach Bergamutach .......................................................

4.   A to feler ..................................................................................

5.   Tańcowała igła .........................................................................

 

 

VII  Odgadnij tytuł baśni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..............................                                    .................................

 

 

 

 

 

 

                               

                              

 

 

                                   ..........................................